Tuesday 3 October 2017

Oshell Regwrite Binære Alternativer


Beskrivelse RegWrite-metoden brukes til å skrive en verdi til Windows-registeret. Parametre Navnparameteren er en streng som angir verdien eller nøkkelen som skal skrives. Verdi-parameteren angir dataene som skal skrives til registret. Verdien konverteres automatisk til en streng når Type er REGSZ eller REGEXPANDSZ, og til et helt tall når Type er REGDWORD eller REGBINARY. Den valgfrie typen parameter angir datatypen for verdien, gyldige alternativer er REGSZ, REGEXPANDSZ, REGDWORD og REGBINARY. Writing REGBINARY registret verdi From. frankie den 13 februar 2005 03:35 Kan du hjelpe meg å skrive følgende verdi i registernøkkelen under er det ikke noe problem å skrive REGSZ ved hjelp av denne linjen WshShell. RegWrite quotHKCUSoftwareMicrosoftOfficeAppSettingsquot, quotx. y. Sit, quotREGSZquot, men jeg vet ikke hvordan jeg bruker Reg. Write for å skrive regbinary verdi. Jeg prøvde disse WshShell. RegWrite quoteHKCUSoftwareMicrosoftOfficeAppSettingsquot, quothex: 00,01,00,00quot, quotREGBINARYquot WshShell. RegWrite quotHKCUSoftwareMicrosoftOfficeAppSettingsquot, quot0,01,00,00quot, quotREGBINARYquot - type mismatch feil er det mulig å skrive desimaltall konvertert fra hex. verdi, men det er et problem i formatet, nullstilling er komplisert for å oppnå i riktig rekkefølge WshShell. RegWrite quotHKCUSoftwareMicrosoftOfficeAppSettingsquot, quot65536quot, quotEININARYquot hex: 10000 - gt desember 65536 - gt regvalue 00 00 01 00 hex: 100 - gt des 256 - gt regvalue 00 01 - vet fortsatt ikke hvordan man skriver ytterligere 00 00 som trengs i registernøkkelen - hva med å skrive regvalue 02 av 1a 2b 31 b4 c2. Fra: Torgeir Bakken (MVP) 13. februar 2005 13:52. frankie skrev: gt Kan du hjelpe meg å skrive følgende verdi i registernøkkel under gt gt quotAppSettingsquothex: 00,01,00,00 gt gt er det ikke noe problem å skrive REGSZ ved hjelp av denne linjen gt gt WshShell. RegWrite quotHKCUSoftwareMicrosoftOfficeAppSettingsquot, gt quotx. y. quote quotREGSZquot gt gt men jeg vet ikke hvordan jeg bruker Reg. Write for å skrive regbinary verdi. Jeg prøvde gt disse gt gt WshShell. RegWrite quotHKCUSoftwareMicrosoftOfficeAppSettingsquot, gt quothex: 00,01,00,00quot, quotREGBINARYquot gt WshShell. RegWrite quotHKCUSoftwareMicrosoftOfficeAppSettingsquot, gt quot,00NOK,00, quotREGBINARYquot gt - type mismatch error gt gt det er mulig å skriv desimalnummer konvertert fra heks. verdi, men der gt er et problem i formatet, nullstilling er komplisert for å oppnå i riktig gt-rekkefølge gt gt WshShell. RegWrite quotHKCUSoftwareMicrosoftOfficeAppSettingsquot, quot65536quot, gtOTGEGBINARYquot gt gt hex: 10000 - gt desember 65536 - gt regvalue 00 00 01 00 gt hex: 100 - gt dec 256-regvalue 00 01 gt - fortsatt ikke vet hvordan du skriver ytterligere 00 00 som trengs i registernøkkelen Du må konvertere dataene ved hjelp av CLng. CLng (lang) vil sette fire byte, CInt (standard) to byte og CByte (en byte) i registret med REGBINARY. Dette burde fungere: Angi oShell CreateObject (quotWScript. Shellquot) sRegValue quotHKLMSoftwareACMETestquot oShell. RegWrite sRegValue, CLng (ampH00000100), quoteNotequot gt - hva med å skrive regvalue 02 av 1a 2b 31 b4 c2. RegWrite vil skrive maksimalt en DWORD til en REGBINARY verdi. Større verdier støttes ikke med denne metoden. Du kan bruke WMI til å gjøre dette skjønt: SetBinaryValue Metode for StdRegProv-klassen msdn. microsoftlibraryen-uswmisdkwmisetbinaryvaluemethodinclassstdregprov. asp - torgeir, Microsoft MVP Scripting og WMI, Porsgrunn Norge Administrasjon skripteksempler og en ONLINE-versjon av 1328-siden Scripting Guide: microsofttechnetscriptcenterdefault. mspx Fra. frankie den 13 februar 2005 14:43 Takk for å løse problemet mitt. Dette er akkurat det jeg trengte. quotTorgeir Bakken (MVP) sitTorgeir. Bakken-spam (a) hydrogt skrev i meldingsnyheter: upp9W1fEFHA.3780 (a) TK2MSFTNGP09.phx. gbl. gt. frankie skrev: gt gtgt Kan du hjelpe meg å skrive følgende verdi i registernøkkel under gtgt gtgt quotAppSettingsquothex: 00,01,00,00 gtgt gtgt det er ikke noe problem å skrive REGSZ ved hjelp av denne linjen gtgt gtgt WshShell. RegWrite quotHKCUSoftwareMicrosoftOfficeAppSettingsquot, gtgt quotx. Y. Quote quotREGSZquot gtgt gtgt, men jeg vet ikke hvordan jeg bruker Reg. Write for å skrive regbinary verdi. Jeg prøvde å få disse gtgt gtgt WshShell. RegWrite quoteHKCUSoftwareMicrosoftOfficeAppSettingsquot, gtgt quothex: 00,01,00,00quot, quotREGBINARYquot gtgt WshShell. RegWrite quotHKCUSoftwareMicrosoftOfficeAppSettingsquot, gtgt quot00,01,00,00quot, quotREGBINARYquot gtgt-type mismatch error gtgt gtgt det er mulig å skriv desimalnummer konvertert fra heks. verdi men gtgt det er problem i format, nullstilling er komplisert for å oppnå i gtgt riktig rekkefølge gtgt gtgt WshShell. RegWrite quotHKCUSoftwareMicrosoftOfficeAppSettingsquot, quot65536quot, gtgt quotreGBINARYquot gtgt gtgt hex: 10000 - gt desember 65536 - gt regvalue 00 00 01 00 gtgt hex: 100 - gt des 256-dagers regvalue 00 01 gtgt - vet fortsatt ikke hvordan man skriver ytterligere 00 00 som trengs i registernøkkelen gt gt Du må konvertere dataene ved hjelp av CLng. CLng (lang) vil angi gt fire byte, CInt (standard) to byte og CByte (en byte) i gt-registeret med REGBINARY. Dette burde fungere: gt gt Angi oShell CreateObject (quotWScript. Shellquot) gt sRegValue quotHKLMSoftwareACMETestquot gt oShell. RegWrite sRegValue, CLng (ampH00000100), QUOTE QUOTE gt gt gtgt - hva med å skrive regvalue 02 av 1a 2b 31 b4 c2. gt gt RegWrite vil skrive maksimalt en DWORD til en REGBINARY verdi. Større gt-verdier støttes ikke med denne metoden. gt gt Du kan bruke WMI til å gjøre dette skjønt: gt gt SetBinaryValue Metode for StdRegProv-klassen gt msdn. microsoftlibraryen-uswmisdkwmisetbinaryvaluemethodinclassstdregprov. asp gt gt gt gt gt gt gt gt gt gt gt gt gt gt gt gt gt gt gt gt gt gt gt gt gt gt gt gt gt gt gt gt; gt; gt; gt; MVP Scripting & WMI; PorsgrunnNorge gt Administrasjon skripteksempler og en ONLINE versjon av gt 1328-siden Scripting Guide: gt microsofttechnetscriptcenterdefault. mspxGuys Scripting Ezine 64 - Skrive til registret Innhold for Ezine 64 - Skrive til registret Dens en åpen hemmelighet at jeg har få ansvarsfraskrivelser på nettstedet mitt. Så når jeg plutselig sier, pass på, vær forsiktig med registret, så håper jeg at du skal sitte og legge merke til. I min erfaring er folk som rediger registret, gått gjennom disse 5 stadiene: Frykt for det nye registerspråket Å beundre Regedit Complacency - Jeg kan gjøre noe Panic Respekt for registret nå har jeg aldri trodd at jeg ville nå panikkfasen med Regedit . Guy trodde at han visste alt, da en dag slettet jeg en hel kule, en stor del av registret. Når maskinen startet på nytt startet Windows, men maskinen var som en lame and. Hvis jeg bare hadde eksportert registeret, kunne jeg ha reparert det. Så, selv Gung-ho Guy eksporterer nå registret før det pågår et nytt prosjekt. Hemmeligheten med å legge til nye nøkler og verdier med. RegWrite er å øve med ufarlige registernøkler før du går på farligere, men spennende prosjekter. Du har kanskje lagt merke til et mønster med mine skript. Hvert skript har to deler, et klart praktisk mål og et VBScript-læringspunkt. Denne uken er målet å legge til en velkomstmelding i registret, resultatet vil vises i dialogboksen Innlogging. Mens læringspunktet er å mestre. RegWrite-metoden. (Du kan huske at vi eksperimenterte med. RegRead i ezine 62.) Guy anbefaler: Free IP Address Tracker (IPAT) Beregning av IP-adresser er en svart kunst, som mange nettverksadministratorer løser ved å lage egendefinerte Excel-regneark. IPAT sprekker dette problemet med å tildele IP-adresser i nettverk på to måter: For Mr Organized er det en nifty subnet kalkulator, du skriver inn nettverksadressen og subnettmasken, og deretter utfører IPAT de brukbare adressene og deres rekkevidde. For Mr Lazy IPAT oppdager og viser deretter IP-adressene til eksisterende datamaskiner. Last ned Free IP Address Tracker Eksempel - For å skrive informasjon i registret vil jeg begynne med en endring av registret som ikke krever en omstart. Målet med dette skriptet er å legge til en velkomstmelding til loggboksen. For å lagre logging av, kan du se den samme meldingen ved å trykke Ctrl Alt Delete. Når dialogboksen for Windows-sikkerhet vises, les den øverste linjen og se din strMessage. Læringsgrunnlaget er å øve skriving til registret, men bare ved å eksperimentere med et risikofri område. Taktikken er å opprette en ny nøkkel kalt Velkommen, og tilordne den en strengverdi, for eksempel Dette er Guys Kingdom. Før vi undersøker. RegWrite-syntaksen, kan du merke at WScript oppretter et Shell-objekt - objShell..RegWrite-metoden har tre deler (argumenter): Navnet på registernøkkelen som vi lager eller skriver til. Legg merke til skråstreket sitat. Legg spesielt merke til at det er et sitat etter Winlogon, men ikke etter WinlogonWelcome. Verdien selv, f. eks. quotGuys Kingdomquot Registernøkkeltypen, f. eks. REGSZ (streng) eller REGDWORD. Eksempel: objShell. RegWrite quotHKLMSOFTWAREMicrosoftquot amp quoteWindows NTcurrentVersionWinlogonWelcomequot, quotGuys Kingdomquot, quotREGSZquot I selve skriptet kontrollerer jeg quotHKLMSOFTWAREMicrosoft. Sitat med variabelen strWinlogon Et annet mindre punkt er at fordi nøkkelen er så lang, at jeg trenger en understreking og en ampersand forsterker slik at WScript ser koden min som en komplett linje. Instruksjoner Kopier og lim inn skriptet nedenfor i notisblokken. Lagre filen med. vbs-utvidelse, f. eks. Welcome. vbs Dobbelklikk og merk av i meldingsboksen. Du vil kanskje kjøre Regedit og navigere fra HKLM til winlogon-delen. Eksporter registret før du gjør noen endringer. Welcome. vbs Eksempel VBScript for å skrive til registret. Forfatter Guy Thomas computerperformance. co. uk Versjon 1.3 - 20. februar 2005 ------------------------------------ ---- Alternativ Eksplisitt Dim objShell Dim strMessage, strWelcome, strWinLogon Angi strengverdiene strWelcome quotWelcomequot Ny nøkkel strMessage quotY du kommer inn Guys kingdomquot strWinLogon quotHKLMSOFTWAREMicrosoftquot amp quotWindows NTcurrentVersionWinlogonquot Opprett Shell-objektet Set objShell CreateObject (quotWScript. Shellquot) Dette er de to avgjørende kommandoen i dette skriptet. objShell. RegWrite strWinLogon amp strWelcome, 1, quotREGSZquot objShell. RegWrite strWinLogon amp strWelcome, strMessage, quotREGSZquot Jeg liker en bekreftelsesmelding Wscript. Echo quotPress Ctrl, Alt Del lest toppen av Meny kvot forsterkning StrMessage Linjen under var rent for testing objShell. RegDelete strWinlogon amp strWelcome WScript. Quit Learning Points Note 1: Her er det som skaper Welcome-nøkkelen: objShell. RegWrite strWinLogon amp strWelcome, 1, quotREGSZquot. Merk 2: Jeg fant kommaene litt vanskelige. Ett komma etter registernøkkelen (strWinLogon amp strWelcome,) og en annen etter verdien (1,). Merknad 3: Først mislyktes skriptet mitt fordi jeg utelatt å sette talemerker rundt quotREGSZquot. Merknad 3: Bruken av variabler, strWinLogon, strWelcome og strMessage. Merk 5: Dette skriptet bruker MicrosoftWindows NT-delen av registeret, ikke MicrosoftWindows-mappen. Merknad 6: Regedit er verktøyet for å forstå og feilsøke dette skriptet. Regedit kan spesielt sikre at du har riktig stavemåte, når du har funnet registernøkkelen, så gå til File (Meny), Eksporter. Nå er du klar til å kopiere hva som helst i dialogboksen Valgte gren. Naturligvis limer du inn denne registerstrengen i skriptet ditt. Utfordringer Jeg har kommentert en linje som bruker. RegDelete slik at du kan se hvordan du fjerner oppføringer fra registret. Men jeg sier igjen - vær forsiktig. Pass på at du ikke sletter hele Winlogon. For øvrig, hvis du fjerner kommentaren, kjører du skriptet, du vil se din strMessage, men når du avviser meldingsboksen WScript. Echo, vil skriptet fortsette å utføre og slette strWelcome. Ideelt sett vil jeg gjerne legge til flere spennende, men potensielt farlige innstillinger i registret. Hvis du føler at du har mestret denne. RegWrite-metoden, så er jeg sikker på at du kan undersøke andre nøkler for å legge til i registeret ditt. Hvis du trenger å legge til nye nøkler og verdier regelmessig til registret, er VBscript en god løsning. Nøkkelen er å øve på uskyldige innstillinger bare for å mestre. RegWrite metoder og syntaks. Pass på at du eksporterer registret før du foretar store prosjekter med. RegWrite. Se mer om registerskript

No comments:

Post a Comment